Randamentul investitiei in training
Randamentul investitiei este un subiect care apare foarte frecvent in conversatia dintre un furnizor si un client si in cea dintre un manager si consiliul de administratie. Este deopotriva ceva de vandut, de negociat, de cumparat, de calculat, de justificat si mai ales de analizat.
Calculam randamentul unei investitii ca raport intre beneficiul generat de diferenta de eficienta a unui sistem obtinuta ca urmare a investitiei si valoarea investitiei respective.
Pe cale de consecinta, ca sa putem evalua randamentul unei investitii trebuie sa putem identifica:
1) eficienta existenta inainte de investitie precum si pe cea obtinuta in urma investitiei;
2) toate elementele care influenteaza in mod semnificativ eficienta sistemului respectiv;
3) influenta reala a investitiei asupra variatiei de eficienta, in comparatie cu toate celelalte elemente care contribuie la respectivul sistem;
4) care este necesarul de investitie pentru a putea genera o variatie de eficienta in sensul dorit;
5) care este eficienta tinta, pentru care se realizeaza investitia in cauza;
6) care este orizontul de timp pe care il avem in vedere intre momentul investitiei si cel al variatiei de eficienta;
7) care sunt actorii procesului a carui eficienta va fi modificata, ce influenta are fiecare dintre ei/ele;
8) care este diferenta intre necesarul de investitie si investitia in sine, intre necesarul de participare al actorilor si participarea reala a acestora, necesarul de timp si timpul efectiv alocat etc.
Haideti sa aplicam aceste elemente de analiza asupra investitie in training si sa analizam de ce unele programe de training dau rezultate in timp ce altele (cele mai multe) nu.
[table id=2 /]
In cazul vostru, procesul premergator trainingului, trainingul si procesul de urmarire de dupa trec in mod individual si cumulat testul de mai sus?
Referitor la randamentul investitiei in training, o a doua analiza care ar fi util de realizat este cea asupra contributiei diverselor perosoane implicate in decizia de a realiza respectivul training (conditii, data, buget, participanti, continut etc). Intr-un caz in care exista un furnizor specializat (extern), un reprezentant al departamentului resurse umane si unul sau mai multi manageri, analiza poate fi relativ complicata.
Va invit sa reluati tabelul de mai sus si sa analizati care e influenta individuala sau combinata a celor trei tipuri de persoane asupra fiecarui punct, in termeni de continut si efect/impact.