Consultanța înseamnă pentru mine acompanierea clientului pe drumul explorării oportunităților și identificării obstacolelor și apoi pe drumul găsirii unor soluții pentru a valorifica oportunitățile și/sau a depăși obstacolele. Consultanța poate fi parte dintr-un alt proiect sau poate fi definită ca prestare de servicii de sine stătătoare.

Poate fi despre a furniza expertiză, raspunzând la întrebările

  • Ce să facem?
  • Cum să facem?
  • Cand să facem?
  • De ce să facem?

sau poate fi despre expertiza combinată cu extinderea capacităților de a face (a executa, a realiza) ale clientului.

În ce tipuri de situatii pot eu adauga valoare?

Ex 1: Design de experiență educațională ca avanpost pentru procesul de recutare și selecție în combinație cu o activitate de conectare la comunitatea locală + implementare parțială

După o serie de câțiva ani în care demersurile proprii privind identificarea și atragerea de candidați pentru diverse nivele de roluri (de la nivel de productie la nivel de inginer), am propus și organizat o serie de activități educaționale care au conectat compania client cu câte o grupă de potențiali angajați, întărind astfel legăturile cu comunitățile locale în zonele de prezență geografică ale clientului. Impactul proiectului a fost atât pe termen scurt cât mai ales pe termen mediu. La a doua și respectiv a treia ediție proiectul s-a dezvoltat, incluzând mai multe tipuri de beneficiari, nu doar cei vizați original. Astfel, acum, activitațile sunt dedicate candidaților externi, profesorilor, angajaților cu rol de mentor în diversele programe interne.

Ex 2 Design de experiență educațională ca avanpost pentru procesul de recutare și selecție în combinație cu un obiectiv de brand de angajator + implementare parțială

Pe o piața tensionată în materie de disponibilitate de profile și nevoi de angajare în creștere, clientul a accesat o soluție de a dezvolta relații cu potențialii candidați printr-o experiență educațională de câteva luni, care simulează viața de business reală și dezvolta atât competențe tehnice cât și competențe soft. Urmatoarea etapa a proiectului va fi de 5 ori mai mare decat cele precedente.
Ex 1: Companie furnizor de servicii de tip B2C, a carei amprentă geografica urma sa fie în interiorul mai multor unități tip retail (magazine, restaurante, baruri etc).
Analiza a presupus evaluarea din date secundare a comportamentului consumatorului și din date primare a maximului de extindere posibilă, permițând astfel o simulare de potențial de piața. Proiectul a fundamentat o serie de decizii comerciale care au evitat foarte multe riscuri.
Clientul a spus “Ceea ce ați făcut voi cu acest proiect ne-a inspirat.”

Ex 2: Un producător de bunuri de larg consum, cu segmente B2C și B2B cauta reperul pentru a-și calibra productia și a-și orienta ofertele comerciale, atat local cat și internațional.
Proiectul a constat într-o analiză de piața curentă, trend și potențial, cu actualizare la fiecare 2 ani.
Clientul a spus “Foarte clar organizată analiza. Am înțeles ce avem de facut”
Ex1: Companie de FMCG aflată într-o etapă de dezvoltare, și-a adresat intrebarea “Ce ne diferențiază pe noi, ca organizație, și ne face de încredere ca destinatar de investiții?”.
Proiectul a fost realizat sub forma unei analize interne bazate pe o serie de interviuri, rezultatul transpunând răspunsul la această întrebare într-o forma care să poată fi folosită în procesul de comunicare internă și externă.
Clientul a spus “Te-am ales pe tine să realizezi acest proiect pentru ca ai un stil aparte de a ajunge la esența lucrurilor și a oamenilor”.
Echipa de management a unei companii aflate în etapa de expansiune atat în interiorul business-ului de bază cât și în afara acestuia (diversificare) dorea să integreze complet în rolul de director general unul dintre membrii săi (promovat din interiorul echipei) și să realinieze în consecinta o parte din procesele decizionale.
Proiectul a constat într-o serie de intervenții asupra activităților conexe ședinței lunare de management, inclusiv asupra ședinței în sine.
Clientul a spus “Faptul ca ne-am atins obiectivul principal inainte de finalizarea proiectului ne-a permis sa extindem lista de obiective și sa beneficiem de un ROI și mai mare în cadrul lucrului cu tine”.

Contactează-mă

    Trimite un e-mail la madalina (@) nextleaders.ro sau completeaza formularul de mai jos!