Anti vanzare
Aceasta intamplare s-a petrecut in incinta unui mall, undeva in Romania, intr-un magazin apartinand unui lant relativ extins ca prezenta.
Scopul vizitei la mall-ul cu pricina era unul foarte simplu: cautam un pulover gros, deschis in nasturi.
Am parcurs magazinele unul cate unul, plictiseala instalandu-se foarte rapid dat fiind ca mie nu imi place actiunea de a merge la cumparaturi.
Dupa incercari multiple, intr-unul din magazine am gasit produsul: culoare potrivita, croi adecvat, pretul corespunzator bugetului alocat. Am luat produsul din locul unde era prezentat si m-am dus la casa.
In timpul cat vanzatoarea a scos puloverul de pe umeras eu am scos din portofel cei 100 ron si i-am intind peste casa. Acesta este momentul in care o banala experienta de cumparare s-a transformat in subiect de articol si in exemplu de dat la trainingul de vanzari.
„Nu vreti sa veniti maine sa il cumparati? Va fi la reducere, 30%.” imi spune vanzatoarea. Am facut ochii mari, mi-am exprimat ingrijorarea ca maine e posibil sa nu mai gasesc masura aceasta, deci ar fi mai bine sa il cumpar acum si am intins din nou bancnota.
„Il rezerv eu acum, deci sigur il gasiti si maine” ma asigura ea, tiparind un document si capsandu-l pe agatatoarea puloverului in cauza.
In imposibilitatea de achizitiona produsul dorit, am plecat din magazin, am revenit in ziua urmatoare si in sfarsit mi-am achizitionat produsul dorit, la pretul de 70 ron. Ca sa obtin aceasta reducere de pret am fost invitata sa completez un formular de inscriere pentru un sistem de vouchere periodice pe care ei au promis sa mi-l trimita.
Iata cum, intr-o perioada in care vanzarile sunt mai dificil de realizat, eu am intalnit un vanzator care a refuzat sa vanda un produs la pretul de 100 ron alegand sa il vinda in ziua urmatoare la un pret mai mic.
Pot sa inteleg demersul de a crea o baza de date de adrese email ale clientilor insa ma intreb „De ce a ales firma respectiva sa plateasca 30 ron pentru adresa mea de email?”. Si mai interesant „De ce a ales un vanzator sa nu realizeze o vanzare?”
Continuarea povestii este urmatoarea: a trecut mai bine de o luna de la intamplarea relatata si inca nu am primit nici macar un mesaj email de la firma in cauza.
Am obtinut un pulover la un pret bun si am ramas cu intrebarea „oare cum arata procesul de formare si motivare din care rezulta un vanzator care refuza sa realizeze o vanzare?”